Checklist aanlevering digitale bestanden.

Om te komen tot hoogwaardig en kwalitatief drukwerk is het belangrijk dat uw drukgerede PDF bestanden op een juiste manier bij ons aangeleverd worden, zodoende hebben we een handige checklist voor u gemaakt. Dus check uw bestand voordat u het doorstuurt om te laten drukken op de volgende punten:

    • Bestandsformaat komt overeen met het te bestellen drukwerk
    • 3 mm afloop rondom en 3 mm veiligheidsmarge voor tekst
    • Transparency Blend Space juist instellen
    • Uitsparen en overdrukken juist instellen
    • Gebruikte fonts insluiten
    • Koppelingen bijwerken
    • Overlopende tekst zichtbaar
    • Geen registratie kleuren gebruiken
    • Inktwaarden CMYK kleuren beperken tot 300%
    • Effectieve resolutie minimaal 300 dpi
    • De juiste kleurinstellingen toepassen (afhankelijk van het papiersoort)
    • De juiste profilering toepassen (t.b.v. gewenste kleuruitvoer)
    • Steunkleuren juist definiëren of omzetten naar CMYK o.b.v. LAB
    • De juiste PDF exportsettings toepassen (PDF 1.3)

Preflighten.

Voor vormgevers en opmaakkenners is preflighten een begrip, hieronder 10 redenen om uw opmaak te preflighten:

1. Transparency Blend Space
2. Witte tekst
3. Lijnwerk
4. Steunkleuren
5. Registratiekleur
6. Beeldresolutie
7. Trim and bleed
8. Font problemen
9. Overlopende tekst
10. Kruisverwijzingen

Mocht u nog niet bekend zijn met onze aanleverspecificaties, ze zijn eenvoudig te downloaden.

 

De Groot zet zich in voor het milieu
Bij De Groot - grootsgedrukt.nl zijn we ons als drukkerij bewust van onze verantwoordelijkheid voor het milieu. Zo recyclen we, compenseren we onze CO2-uitstoot en hebben we recent
lees verder
Mix van de hoogste kwaliteit en goede persoonlijke contacten
Een mix van de hoogste kwaliteit van drukwerk én prettige persoonlijke contacten; dat bracht Danielle en Dennis Kil bij De Groot - grootsgedrukt.nl. De Amsterdamse ondernemers bre
lees verder
De Watersnoodramp haarscherp op papier
Peter Egge, oprichter van uitgeverij Watermerk werkt met het motto ‘Als je het doet, doe je het goed.’ In ruim 20 jaar gaf hij tientallen boeken uit. Bijna allemaal gedrukt bij
lees verder